תכנון תקציב מודע לתא המשפחתי:

כמה דברים שכדאי לדעת

תכנון תקציב מודע

אופיר סלע

אחת הדאגות המכבידות על רוב הא.נשים היא הדאגה הכלכלית. כמה כסף יש לנו, לאיזה מטרות אפשר להשתמש בו, האם "מותר" לקנות עכשיו משהו שרוצים, או הפך לצורך דחוף, ועל חשבון מה זה יבוא..

נדמה שרוב הזמן אנחנו ב"לופ" כלכלי – וגם כשההכנסה גדלה, לא נראה שנשאר יותר כסף בצד וההוצאות גדלות בהתאמה. 

תכנון תקציב מודע הפך לאחד הכלים המשמעותיים ביותר בתקופה הזו – ביצירת חופש מדאגה כלכלית.

עמידה ועבודה עם תקציב:

התקציב המודע שלכם צריך לכלול את הצרכים היומיומיים ולתת מענה ליכולת של המשפחה להתקיים בנחת. בחירת סעיפי ההוצאה בתקציב תספק לכם מפה למימוש חופש הבחירה באשר להחלטה היכן להשקיע את הכסף שלכם בחייכם.

לאחר שתגדירו את התחומים/סעיפי תקציב, החליטו כמה מהעוגה התקציבית כל סעיף יקבל ותרגמו אותה לסכום כספי שנתי וחודשי. בשוטף, השתמשו בכלים שיסייעו לכם במעקב החודשי אחר מימוש התקציב, כדי שלאורך כל השנה יהיה לכם מה שאתם באמת רוצים. כלים כמו קובץ אקסל, אפליקציה ייעודית ("פמיליביז" מומלצת), או אפילו גוגל קיפ משותף בין בני הזוג.

נקודות מרכזיות בבניית תקציב משפחתי יעיל:

  1. תכנון סעיפי הוצאה: יעילות בתכנון התקציב מצריכה זיהוי סעיפי הוצאה ותקצוב שלהם מראש ברמה השנתית והחודשית. לא מספיק להסתכל על התקציב בחלוקה חודשית בלבד, כי ישנן תנודות לאורך השנה במימוש התקציב, לעיתים קיצוניות. 

  2. השקעה בחינוך פיננסי: תכנון נכון של האנרגיה הכספית שווה לכם גם הרבה כסף ובעיקר הרבה חופש בחירה וחופש מדאגה כלכלית. דברו על כסף עם א.נשים בחייכם שיודעים להתנהל איתו נכון. הצטרפו לקבוצת עניין (כמו "ציפור פיננסית" בפייסבוק למשל), צרכו תוכן מחכים בנושא אונליין, וצרו שיח פתוח על כסף בתא המשפחתי.

  3. איכות החיים ולא רק כמות הכסף: תכנון תקציב מודע צריך לשפיע לטובה לא רק על מצבכם הפיננסי, אלא גם על איכות החיים הכללית של התא המשפחתי. הכסף שאתם מוציאים הוא אותו כסף – מה שמשתנה זה הבחירה המודעת – על מה להוציא והיכן להשקיע את האנרגיה הכספית שלכם. השתמשו בתחושת איכות החיים כמדד מרכזי להצלחת תכנון התקציב שלכם ודייקו אותו בהתאם.

לסיכום:

תכנון התקציב המודע לתא המשפחתי הוא כלי אשר מספק את האמצעים הנדרשים ליצירת יציבות פיננסית ושדרוג איכות החיים (שהיא שונה מרמת החיים). באמצעות מעקב ושיפור התקציב משנה לשנה, אנו יכולים לשפר עוד את איכות החיים ולהבטיח יציבות פיננסית וחופש מדאגה כלכלית.

לא רוצים לעשות את זה לבד?

הצטרפו לתוכנית "חופש מדאגה כלכלית" – אימון פיננסי לתא המשפחתי.

אופיר סלע - מנטור ומורה מעל 15 שנים

להזמנת הדרכה/הרצאה התקשרו או שלחו ווטסאפ: 

052-8358206