תכנון לעתיד - השקעות, פנסיה וחיסכון לילדים

לחסוך לעתיד שלך ושל הילדים

| אופיר סלע מור |

מי מאיתנו לא חלם לבנות עתיד כלכלי בטוח ונינוח יותר לעצמו ולמשפחתו? יום שבו נוכל להרגיש שהפרנסה איננה דאגה מרכזית בחיינו, ובאפשרותנו להתרכז בדברים (ובאנשים..) שיצרנו בחיים – בילדינו, בנכסים שצברנו, בחירויות שיכולות להגשים את חלומותינו וכו.
אבל כדי להפוך חלום זה למציאות, נדרש תכנון ארוך טווח כבר בשלבים מוקדמים של החיים.

לחסוך לגיל הזהב, להשקיע בעתיד הילדים ולבנות תשתית נכסים רחבה היא משימה שצריכה להתחיל כבר היום. כן, גם אם נראה שיעד רחוק כל כך לא רלוונטי לכם בשלב זה של החיים. אז בדיוק לשם כך בנועד המאמר הזה – להראות לכם שבאמצעות צעדים קטנים ופשוטים לכאורה, ניתן להתקדם צעד צעד בדרך לבטחון כלכלי בטווח הרחוק.

קרנות פנסיה וקופות גמל - נעים להכיר

אחת הדרכים הבסיסיות והנפוצות ביותר להתחיל ולחסוך לטווח ארוך היא להצטרף לקרן פנסיה או לקופת גמל, בדרך כלל דרך המעסיק (אם אתם עצמאיים – עליכם לדאוג לזה בעצמכם דרך סוכן ביטוח, או ישירות מול חברת ביטוח מתאימה). קרנות אלו מאפשרות להפריש חלק מההכנסה החודשית להשקעה ארוכת טווח בשוק ההון, המוכרת לצורכי מס, שמושקעת בתיק השקעות בהתאמה אישית. ההבדל העיקרי בין קרן פנסיה לקופת גמל הוא שהראשונה משלמת לכם קצבה חודשית קבועה לאחר גיל הפרישה, בעוד בקופת גמל ניתן למשוך בתנאים מסויימים את הכסף או חלקו בתשלום אחד, בתשלום מס מופחת לאחר גיל 60, או לקבל אותו כקצבה פנסיונית בפטור ממס (לקרן הפנסיה יתרון נוסף שהיא גם מעניקה כיסוי ביטוחי למקרי נכות או פטירה).

ההצטרפות לתוכניות מהסוג הזה חשובה ביותר לבניית מצבר חיסכון קבוע שניתן יהיה למשוך ממנו משכורת בעתיד. אך השאלה נשארת – האם זה יספיק לכיסוי כל צרכי העתיד שלכם והאם חשוב להשקיע גם בנכסים ארוכי טווח נוספים כמו נדל"ן או תיק השקעות אקטיבי/אלטרנטיבי?

תיק השקעות - העצמאות שבשליטה

חלק מהמומחים ימליצו לכם לא להסתמך רק על תוכניות חסכון קולקטיביות כמו קרנות פנסיה, אלא לנהל במקביל גם תיק השקעות עצמאי המושקע בנכסים כמו מניות, אגרות חוב, תעודות סל וקרנות נאמנות. התהליך פשוט למדי – אתם בוחרים את רמת הסיכון הרצויה ואת התמהיל הנכסים בתיק בהתאמה לגיל ולנטיות האישיות שלכם. ואז בעזרת ניהול נכון וקבלת החלטות מושכלות, מטרת התיק היא להניב לכם תשואות איכותיות לטווח ארוך שיעזרו לכם להגדיל את רמת החיסכון.

צורות נוספות לניהול עצמי הן להשקיע בנדל"ן או לנהל תיקי השקעות בעזרת בנקאיות/מנהלי תיקים פרטיים. הדרך העצמאית מחייבת מעורבות גבוהה יותר אך גם מעניקה גמישות גבוהה יותר בניהול הנכסים וקבלת הרווחים הפוטנציאליים.

חסכון לילדים - איזו מתנה יפה

המטרה הסופית של תכנון ארוך טווח היא להבטיח שלא רק שאתם תזכו לחיות את שנות הזהב שלכם ברווחה ובנחת, אלא גם לקחת צעד נוסף קדימה ולהבטיח עתיד כלכלי איתן גם לילדיכם. לא רק על ידי צבירת עושר והשארת ירושה עבורם, אלא גם בדרך של פתיחת חסכונות לטווח על שמם כבר מגיל צעיר, ולתכנן איך וכמה תרצו לעזור להם כספית בעודכם בחיים, ולא רק לאחר מותכם. כמובן שעם התארכות תוחלת החיים חשוב לקחת את כל הגורמים בחשבון ולוודא תחילה שלכם תהיה עצמאות כלכלית מספקת להמשך חייכם.

לא רוצים לעשות את כל זה לבד?

הצטרפו לתוכנית "חופש מדאגה כלכלית" – תכנון פיננסי לתא המשפחתי.

אופיר סלע - מנטור ומורה מעל 15 שנים

להזמנת הדרכה/הרצאה התקשרו או שלחו ווטסאפ: 

052-8358206